Het is nog vroeg in de ochtend maar met een brede glimlach loopt Nordine me tegemoet. Ik kan niet anders dan terug glimlachen. Hij geeft me een stevige handdruk en zegt: “hartelijk welkom, de koffie staat klaar!” Nordine is de HR training & development manager van de groep.

Ik geniet van de geurige koffie en mijn oog valt onmiddellijk op de pin met een smiley die hij draagt. “Deze pin is belangrijk voor ons”, zegt Nordine. “Wij dragen klantvriendelijkheid hoog in het vaandel en dat verwachten we ook van ons personeel. Een klant moet zich bij ons onmiddellijk thuis voelen”, zegt hij met zijn brede glimlach. “Het is onze taak om medewerkers plezier te laten hebben in hun job. Iemand die graag werkt, zal zijn job ook goed uitvoeren.“

Ik vraag hem wat je als kwalificaties of diploma’s moet hebben om hier te komen werken. Nordine: “Als je bij ons wil beginnen, is er geen ervaring vereist. Door onze medewerkers opleidingen te laten volgen, geven we hen de kans om bij te leren en te groeien. Onze mensen volgen hier intern trainingen. We hebben bijvoorbeeld een training zaaltechnieken, waarin we je opleiden tot kelner. Maar we hebben ook een training klantvriendelijkheid – klantgerichtheid. En die laatste training is minstens even belangrijk in je job als vak- kennis of diploma’s. Zonder klanten heb je geen werk. Zij bepalen immers of je volgende week je boterham nog kan verdienen. Het is dus van het grootste belang om er op de juiste manier mee om te gaan.”

Hier wil ik wel iets meer over weten. Nordine legt uit: “je moet een klant behandelen zoals je zelf wil behandeld worden. Denk dus wat je zelf prettig zou vinden in zijn situatie. Communicatie staat hierbij centraal. Praat met de klant en luister naar wat hij wil. Doe vervolgens alles wat mogelijk is om het hem zo aangenaam mogelijk te maken. Dat is klantgericht werken. In onze opleiding gaan we daar veel dieper op in. Maar de elementaire beleefdheidsregels vormen alvast de basis.”

En wie komt er in aanmerking om jullie team te vervoegen? Nordine: “Je kan bij ons vast in dienst komen, of gewoon komen bijverdienen. Dat kan als student maar ook als flexi-job.”

Dat laatste moet hij mij toch even uitleggen. “Stel, je hebt al een vaste job maar je hebt nog voldoende tijd en zin om bij te verdienen. Als je minstens voor 4/5 bij een werknemer aan het werk bent, kan je bij ons dan onder het statuut van een flexi-job bijverdienen. Elke maand kan je bij ons een infosessie volgen waar we je alle mogelijkheden toelichten. Dit is volledig vrijblijvend en je hebt op 1 avond een volledig overzicht. We stellen je dan ook de volledige groep voor en de mogelijk vacatures.” Ik voel me alvast aangesproken om een infosessie bij te wonen!

Wat is een Flexi-job?

Om te kunnen werken onder het systeem van flexi-jobs moet je als werknemer reeds bij een andere werkgever tewerkgesteld zijn ten belope van mini- maal 4/5 van een voltijdse tewerkstelling.


Ontvang onze feestelijke nieuwsbrief.

Deel dit artikel:

Geschreven door Nordine Fawzi

Maître d’hotel die ook instaat voor de trainingen van het personeel.

Blijf op de hoogte van onze feestformules

U krijgt als eerste meer te horen over onze evenementen dankzij een feestelijke nieuwsbrief.


Reacties op dit artikel

Alles in Nederlands?
Uw bericht is niet beschibaar in Frans?
Gr
Colette Andree

Geschreven door Andre op 20/11/2016

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.
Geschreven door Nordine Fawzi

Maître d’hotel die ook instaat voor de trainingen van het personeel.

Blijf op de hoogte van onze feestformules

U krijgt als eerste meer te horen over onze evenementen dankzij een feestelijke nieuwsbrief.